vrijdag 14 oktober 2016

Met de Kerst in het Vooruitzicht.

Voor de versiering in de kerstboom,
of ergens anders in huis maakte ik deze ster!
Ik had hem al een tijdje geleden gezien en vond hem zo mooi,
die wilde ik maken!
Niet over 2 draden zoals het patroon aangeeft , maar 1 over 1
daar houd ik van.
Het borduurwerk ziet er dan zo fijntjes uit!
De achterkant werkte ik af met een mooie stof en een klein engeltje,
die de harp bespeelt.
Het koortje rondom is gemaakt met de kleuren van het gebruikte garen.
Het patroon heet,
 Holy Holy en is van Elm Lane.
Dus deze ster fonkelt met Kerst in mijn huis.



Mijn vriendin Ine borduurde hem ook.
Over 2 draadjes op flax linnen 34 ct 
in het blauw.
dus hier haar blauwe versie. 
Wat leuk is aan de maat van haar borduur,
 is dat je hem als deksel op een mand kan leggen.


Mijn weekend staat in het teken van verhuizen naar Nederland voor een half jaartje.
Tot gauw!



14 opmerkingen:

  1. Leuk, zelfde patroon en toch heel anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bonjour,
    Merveilleuse broderie,ainsi que la version en bleu!
    Beaucoup de délicatesse et d'élégance.
    Amicalement de France

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beide uitvoeringen van de Kerstster met engel vinding heel mooi! Succes met inpakken en goede thuisreis naar Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh my. These are both just wonderful. Gorgeous work ladies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig borduurwerk weer.
    Succes met de verhuizing.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn beide heel mooi.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Just beautiful! Love the design and the finishing on both!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh...meid wat vind ik alles wat je maakt toch prachtig..!
    Alles wat je maakt is zo verfijnd en met zoveel liefde
    gemaakt, ja hier kan ik dan helemaal weg van zijn.
    Wat zal jouw huis prachtig en warm versierd zijn met
    de Kerstdagen...
    Vind de ster van je vriendin ook echt geweldig...
    jullie kunnen er wat van..

    Hartelijke groetjes,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Evelyne,

    Wat een PRACHTIG borduurtje weer, vind het heel knap
    dat je zo enorm fijntjes werkt. Heb het zelf weleens
    geprobeerd maar het leek nergens op.
    Waarschijnlijk had ik niet de juiste stof en/of garen.

    Het is echt een pronkstukje geworden en Kerst....dat
    schiet al weer op toch, hihi

    Het borduurtje van je vriendin vind ik ook heel mooi.

    Succes met de verhuizing,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super mooi patroontje is dit.
    En zo leuk dat je het in twee kleuren laat zien en verschillend van afmeting natuurlijk.
    Die tip van je om op een mand te leggen is helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful design and lovely finish, perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dit een prachtig patroon (en ook zo mooi afgewerkt)! Ik heb het gelijk ook besteld ;-).
    Fijne dag nog!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...