vrijdag 1 april 2016

Mijn lente danseressen zijn af!

De Dancing Dollies dansen de lente tegemoet!
Wat zijn ze vrolijk hè ze hebben er zin in.
In 2011 begon ik aan deze quilt ,
wist toen  nog van geen toeten of blazen, oftewel niets van quilten,
 maar wilde toch de uitdaging aangaan.
Maar doorquilten vond ik toch wel griezelig.
Ze is ook zo groot en ik ben nog steeds niet goed in handquilten,
terwijl ik dat toch het allermooiste vind.
Maar omdat ik modern kleurige stoffen heb gebruikt van Kaffe Fasett,
 vond ik het leuk om met DMC perlé garen om de dollies  heen te quilten met de hand.
de rest heb ik met de machine gequilt in een bloempatroon.
De groene bloemenstof is gebruikt als achterkant. 
Zo,  nu nog de Prince quilt in elkaar zetten dan is de top af en het ik mijn goal gehaald.
Wordt vervolgd!!!!








15 opmerkingen:

  1. Ze zien er mooi uit. KF heeft echt stofjes die mooi bij elkaar passen.
    Grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een SCHITTEREND quilt is dit geworden Evelyne,
    inderdaad een en al vrolijkheid, prachtig de sprankelende kleuren.
    Zo mooi al die poppen met prachtige jurken.
    Heel er mooi deze stoffen.

    En het doorquilten met bloemen motiefen, zou niet weten hoe
    je dat hebt gedaan maar het ziet er bijzonder fraai uit.
    Zo knap van je allemaal, het is een JUWEEL!!!

    Geniet van een heerlijk zonnige dagen dit weekend,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is wonderful! I love the dancing dollies!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is de quilt mooi geworden. Naar aan leiding van je eerdere blogjes over deze quilt heb ik ook het patroon gekocht, maar er nog niets mee gedaan. Wel al stofjes verzameld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat is jouw Dancing Dollies mooi geworden. Ik ben pas gestart. Ik heb eindelijk de stof voor de armpjes en beentjes. De segmenten geknipt, de jurkjes geknipt en ben nu de poppetjes op de segmenten aan het tekenen. Volgend jaar, 22 januari, moet die van mij klaar zijn. Dan wordt onze oudste kleindochter 7 jaar. Zij houdt heel veel van dansen. Toevallig vroeg ze er vanochtend nog naar. Ha, ha! Ik kan haar nog maar weinig laten zien. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat mooi. Die lieve danseresjes zo in het midden. En de Kaffe Fassett kleuren doen het helemaal. Wat zul je hier blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ваше лоскутное одеяло прекрасно! Красиво, стильно, идеально! Фантастика!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is erg mooi geworden, petje af! Leuke details, je blijft kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. in een woord SCHITTEREND.. erg mooi gemaakt!
    veel plezier van je prachtige quilt !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi geworden en ook mooie kleurtjes. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker kleurrijk , dat is de lente uitdagen ... Groetjes Gerd

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Evelyne, wat is die schitterend geworden, zo helemaal doorgequilt. Eerlijk gezegd dacht ik toch dat hij al helemaal klaar was. Leuk en lekker vrolijk is hij.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...